top banner Nl

lang

Onder water work-out

Je bent het beu om baantjes te trekken tijdens je wekelijkse zwembeurt? Wissel dan eens af met een aantal andere zwemslagen of met een zelf bedachte aquagym routine. We geven je alvast wat tips voor een mini work-out onder water.

 

  1. Sterkere armspieren

Ga met je voeten een stukje uit elkaar staan en je armen vooruit alsof je een bal tussen je twee handen vasthoudt. Beweeg je armen naar onder in het water en maak een acht met je armen terwijl je de denkbeeldige bal blijft vasthouden. Blijf ontspannen staan en let er op dat je geen overdreven druk op je nek of schouders zet. Herhaal deze oefening tien keer.

 

  1. Stevige bovenbenen

Marcheer ter plaatse terwijl je je armen en benen zo intensief mogelijk beweegt. De druk van het water zal ervoor zorgen dat je bewegingen worden vertraagd. Blijf constant ademhalen.

 

  1. Jumping jacks

Deze oefening vraagt wat meer inspanning. Start met je benen tegen elkaar en je armen langs je lichaam. Buig nu je knieën en spring je benen zo ver mogelijk uit elkaar terwijl je je armen horizontaal langs je lichaam spreidt zodat je een stervormige figuur vormt. Spring opnieuw en land met je voeten terug naast elkaar en je armen aan weerszijden van je lichaam. Herhaal dit tienmaal.

 

  1. Zijdelingse stretch

Sta zijdelings langs de rand van het zwembad. Start met je voeten naast elkaar en houd je met een arm vast aan de zwembadrand. Beweeg nu het been aan de binnenkant van het zwembad zo hoog mogelijk zijdelings en terug omlaag. Herhaal dat tien keer. Draai je om en herhaal de oefening tien keer met je andere been.

 

  1. Platte buik

Zet je met je rug tegen de rand van het zwemband en leun met je armen op weerszijden van de kant. Je voeten staan tegen elkaar. Hef nu je benen tegelijkertijd omhoog met de knieën tot tegen je buik en strek je benen vooruit. Adem in en strek je beide benen naar links, vervolgens naar rechts en terug naar het midden. Adem uit en trek je benen terug naar je borst. Herhaal de volledige oefening tien keer terwijl je met je rug stevig tegen de zwembadrand blijft staan.

 

  1. Lichaamsstretch

Ga met je gezicht naar de rand van het zwembad staan en grijp de kant vast met je twee handen terwijl je je voetzolen -met gebogen knieën- plat tegen de zijkant zet. Adem uit en strek je heupen naar achter waardoor ook je benen worden gestrekt. Adem in en buig je knieën weer richting de rand van het zwembad. Herhaal tien keer.

banner NL

Koop online

Interessante links

Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Facebook