top banner Nl

lang

Tips en ideeën over verzorging, hygiëne en lifestyle voor ouders met zwemmende kinderen. Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief!

Onbeperkt ijsjes eten

Welk kind houdt er niet van ijsjes? Het ijs dat je in de supermarkt koopt, zit echter maar al te vaak boordevol suiker. Een gezonder alternatief waar je deugnieten naar hartenlust van kunnen eten, vind je in de vorm van zelfgemaakte waterijsjes.

Waterijsjes maken kan iedereen. Het enige wat je nodig hebt is een portie vers fruit, een goede keukenblender, enkele ijslollyvormpjes en een dosis geduld.

Waterijsjes van een enkele fruitsoort zijn het eenvoudigst. Bijvoorbeeld:
Aardbeienijsje: mix 1 kop aardbeien met ½ kop water. Vul de ijsvormpjes en steek een zestal uur in de diepvriezer.
Framboosijsje: mix 1 kop frambozen met ½ kop water.
Citroenijsje: mix het sap van 1 citroen, 1 kop water en 2 el honing.

Je kan ook fruitsoorten combineren. Zo is sinaasappel met kokosrasp een lekkere combinatie, maar ook aardbeien met frambozen.

Een fruitsoort die door veel kinderen wordt gelust, is watermeloen.
Snijd een ontpitte watermeloen in stukjes en doe hem in blender. Voeg wat citroensap toe en mix hem helemaal fijn. Vul de vormpjes en hop de vriezer in.
Voor een heel fruitige combinatie mix je een banaan, het sap van een halve limoen en het sap van vier sinaasappels.

Een meer exotische variant maak je door een mix van mango, kokosmelk en kokosrasp.

Tenslotte kan je ook yoghurtijsjes maken met fruit. Combineer eens wat volle of Griekse yoghurt met 2 kopjes blauwe bessen en een eetlepel honing. Mix alles samen in de blender.

Tip:

Steek de gevulde vormpjes ofwel meteen in de diepvriezer nadat je ze gevuld hebt of roer er een laatste maal in net voor ze in de vriezer gaan. Het vruchtvlees drijft immers naar boven als de lolly’s te lang blijven staan en je wilt natuurlijk dat je fruitsmaak evenredig over je ijsjes wordt verdeeld.

 

banner NL

Koop online

Interessante links

Nieuwsbrief

Schrijf je hier in voor onze nieuwsbrief.

Facebook